بررسی دو دقیقه ای تلویزیون Q95T سامسونگ زیر ذره بین

بررسی دو دقیقه ای تلویزیون Q95T سامسونگ زیر ذره بین

نگاه کلی به Q95T

تلویزیون 2020 سامسونگ Q95T با تغییراتی در لوکال دایمینگ و الگوریتم پردازش ویدئو جانشین تلویزیون 2019 سامسونگ Q95R است.

نقاط قوت Q95T:

  • HDR روشن و تأثیر گذار
  • پردازش فیلم خارق العاده
  • بهترین کیولد برای بازی
  • آماده کار با کنسول های بازی پیشرفته از جمله PS5

 

نقاط ضعف Q95T:

  • دالبی ویژن و یا اتموس ندارد
  • گیر داشتن در پخش محتوای 50 هرتز

    تلویزیون Q95T بهترین و درخشان ترین QLED فورکی سامسونگ تا به امروز است و برای بازی و بویژه کنسول های جدید مانند Xbox و PS5 بسیار مناسب است.


     

 مشخصات کلیدی Q95T 
سایزهای موجود 55 اینچ Q90T
75 اینچ Q90T
نوع پنل VA
رزولوشن 4K
نرخ رفرش 120 هرتز
تأخیر ورودی 10ms
فرمت های HDR HDR10, HDR10+, HLG 
تقویت صدا Dolby 5.1, eARC
پورت های HDMI 3 پورت HDMI 2.0
1 پورت HDMI 2.1
سرویس های پخش آنلاین  نتفلیکس، دیزنی پلاس، آمازون، Apple TV
Now TV ، یوتیوب و..
تیونر DVB-T2/S2/C
اتصالات بی سیم وایفا و بلوتوث
سیستم عامل تایزن

 

تلویزیون اولد CX الجی از رقیبان Q95T است و تقریبا هم قیمت نیز هستند. اینکه کدامشان بهتر است بستگی به نوع کاربری شما دارد. تلویزیون های کیولد مانند Q95T ممکن است در اتاق های نشیمن روشن تر باشند و بهتر عمل کنند؛ اما از آنطرف برای HDR و کنتراست بالاتر و نمایش رنگ مشکی مطلق ، اولد بی نظیر است. پس انتخاب با خودتان است.

Q95T سامسونگ بهتره یا CX الجی

قیمت خرید تلویزیون q95t در بانه

کیفیت تصویر تلویزیون Q95T

تلویزیون Q95T بالاترین مدل کیولد فورکی سامسونگ در 2020 است که در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ تولید شده است. صفحۀ این تلویزیون از نوع VA با رزولوشن 2160*3840 پیکسل است و از فناوری نقطه کوانتومی برای دستیابی به روشنایی بالاتر استفاده می کند.
♦ پنل VA این تلویزیون از یک پرده نازک جبران کنندۀ زاویه دید استفاده می کند که به بینندگان این امکان را می دهد تا با زاویه وسیع تری از تصاویر لذت ببرند. یعنی انگار پرده ای بر روی این پنل قرار دارد که موجب بهبود زاویه دید می شود. چون به خودی خود پنل VA برخلاف IPS زاویه دید وسیعی ندارد. سامسونگ با این کار هم زاویه دید را گسترده تر کرده و هم عمق و دقت رنگ را حفظ کرده است؛ عملا ترکیبی از پنل VA و IPS خواهیم داشت.
♦ پنل تلویزیون Q95T دارای یک فیلتر ضد تابش نیز می باشد که انعکاس نور را در محیط های روشن و چراغانی به خوبی مهار می کند.
♦ لوکال دایمینگ در این تلویزیون بسیار قدرتمند از قبل وجود دارد. سامسونگ با تغییراتی در الگوریتم آن باعث شده است تا در Q95T جزئیات سایه در صحنه های تاریک بسیار واضح تر باشد و همچنین رابط کاربری را از محتوای واقعی به آسانی متمایز کرد؛ بنابراین می تواند بویژه در زیرنویس ها عالی عمل کند.
♦ دقت رنگ تلویزیون Q95T بسیار بهتر از تلویزیون های هم رده 2019 سامسونگ. رنگ ها فوق العاده زنده، دقیق و طبیعی به نظر می رسند.

بررسی تلویزیون کیولد کریستالی q95t سامسونگ

کیفیت حرکت Q95T سامسونگ

هندلینگ حرکتی Q95T یکی از توانایی های چشمگیر آن است. سرانجام در تلویزیون های 2020 سامسونگ ازجمله Q95T محتوای 24p به درستی پردازش می شود (حتی با خاموش بودن تمام تنظیمات حرکت در منو) و دیگر صحنه های آهسته هم در فیلم های 24p بسیار نرم و یکنواخت به نظر می رسند.
با استفاده از تنظیمات درون یابی حرکتی سامسونگ می توان به وضوح حرکتی بالایی دست یافت و می توان گفت تقریبا هیچوقت تاری حرکت را در تلویزیون کیولد Q95T نخواهیم دید. به لطف جدیدترین پردازندۀ کوانتومی فورکی سامسونگ، Q95T قابلیت ارتقای استثنایی فیلم را دارد و محتوای 720p و 1080p با جزئیات کاملا مشخص به رزولوشن 4k ارتقا می یابند

کیفیت صدای Q95T سامسونگ

همانطور که در پاراگراف اول اشاره کردیم یکی از ضعف های تلویزیون کریستالی Q95T عدم پشتیبانی از دالبی ویژن و یا اتموس است. جای سوال است که چرا سامسونگ از این فناوری در بهترین کیولد خود استفاده نکرده است؟ خوشبختانه باید بگوئیم که در واقع بلندگوهای این تلویزیون به قدری قوی هستند که هیچ نیازی به فناوری های اضافی مانند دالبی ویژن ندارند. سامسونگ این تلویزیون را به هشت عدد بلندگو مجهز کرده است که در اطراف فریم و در ارتفاع های مختلف قرار دارند و قطعا صدایی با وضوح عالی تولید می کنند. این صدا در حد رقابت با یک ساندبار یا سینماخانگی نیست اما برای یک تلویزیون به اندازه کافی مناسب و قوی است.

قیمت تلویزیون Q95T در بانه

دیزاین کیولد Q95T

تلویزیون Q95T با حاشیه های بسیار باریک خود جزو تلویزیون های پیشرفتۀ مدرن به حساب می آید. حاشیه ها بسیار ظریف هستند و تنها در حاشیۀ پایینی که ضخیم تر است لوگوی سامسونگ را می توان جا کرد. کیولد Q95T دارای یک پایۀ مرکزی براق و شیب دار است که رنگ و طراحی آن بسیار جذاب است. شاسی این تلویزیون مستطیلی مستحکم است که از نقره کربن ساخته شده است.

بالاترین مدل تلویزیون سامسونگ چیه

عمق تلویزیون Q90T برابر با 35 میلی متر است؛ گرچه تلویزیون های باریک تر از این هم داریم اما برخلاف همۀ رقبایی که دارد ضخامت این تلویزیون از بالا به پایین یکنواخت است و همین نکته نمای بسیار متمایزی به آن می بخشد. پشت تلویزیون هم کاملا صاف و یکدست است و مخصوصا اگر بخواهید با استفاده از براکت و بدون هیچ شکافی آن را روی دیوار نصب کنید؛ بسیار مفید است.

تلویزیون کیولد Q95T سامسونگ تنها یک ورودی دارد و آن هم مربوط به جعبه اتصال است. این کابل نازک تمام سیگنال های برقی، صوتی و تصویری را از جعبه به تلویزیون منتقل می کند. جعبه اتصال Q95T تقریبا تمام اتصالات را پشتیبانی می کند؛ از خروجی دیجیتال نوری گرفته تا LAN و ورودی ماهواره و پورت USB و HDMI و... .

جعبه اتصال تلویزیون q95t چجوریه

 تلویزیون Q90T یک مدل پایین تر از Q95T است و تنها تفاوت این دو مدل در این است که Q90T فاقد جعبۀ اتصالات خارجی است ( این جعبه مدیریت کابل ها را بسیار انعطاف پذیرتر می کند ). پس در عمل Q95T و Q90T دارای پنل یکسان، پردازنده ویدئو یکسان و نرم افزارهای یکسان هستند بنابریان باید کیفیت تصویر در هر دو مدل یکسان باشد. پس اگر دیدید که خیلی ها این دو مدل را به جای هم به کار می برند دیگر تعجب نکنید چون همانطور که گفتیم تقریبا یکی هستند.

سیستم عامل کیولد هوشمند Q95T

مانند تمام تلویزیون های 2020 سامسونگ، تلویزیون Q95T هم از آخرین ورژن سیستم عامل هوشمند تایزن استفاده می کند که در حال حاضر ورژن 5.5 است. رابط کاربری این سیستم عامل بسیار آسان و کار کردن با آن لذت بخش است و از تمام برنامه های اصلی پخش زنده مانند نتفلیکس، آمازون و.. برخوردار است. و برای اولین بار در یک تلویزیون سامسونگ شما می توانید از یکی از سه دستیار صوتی هم استفاده کنید:

  • Samsung's Bixby
  • Amazon's Alexa
  • Google Assistant

ریموت تلویزیون Q95T شامل دکمه های جستجوی صوتی خاص خود است و میانبرهای Netfilix و Prim video و Rakuten را هم دارد.

جمع بندی و توصیه خرید بابیروس

تلویزیون Q95T در حال حاضر پرچم دار تلویزیون های سامسونگ است و پردازش ویدئویی آن بسیار چشمگیر است و حرکت بسیار نرم و زنده ای را به نمایش می گذارد. جزئیات سایه ها در این تلویزیون بسیار دقیق و واضح است و برای بازی نیز فعلا بالادست ندارد و حتی آمادگی سازگاری با PS5 سونی را نیز اعلام کرده است.
گفتیم رقیب سرسخت آن تلویزیون CX الجی است که چون زمان پاسخ سریع تری دارد و همچنین تعداد پورت های HDMI 2.1 آن بیشتر است پس برای بازی بهتر از Q95T است. علاوه براین OLED بودن CX دلیلی محکم برای میزان سیاهی و کنتراست بسیار برتر است؛ پس از این نظر هم CX برتر است. اما به دلیل وجود محدود کننده های خودکار روشنایی تلویزیون CX هیچوقت به اندازه Q95T روشن نیست؛ پس در HDR پرنور و تاثیرگذار و اتاق های نشیمن روشن برندۀ اصلی Q95T است.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه شما