تکنولوژی Crystal UHD در تلویزیون های 2020 سامسونگ

تکنولوژی Crystal UHD در تلویزیون های 2020 سامسونگ

Crystal UHD چیست

هر سال با ورود تلویزیون های جدید به بازار اصطلاحات جدیدی هم به بازار وارد می شود مانند اولد، نانوسل، کوانتوم نقطه ای و امسال هم کریستال! یکی از مهم ترین سوالاتی که خریداران می پرسند این است که بهترین پنل تلویزیون کدام است؟ اگر این سوال را چند سال پیش می پرسیدند قطعا می گفتیم پلاسما و بهترین پلاسما پاناسونیک بود. اما هرچه می گذرد پاسخ به این سوال سخت تر و تخصصی تر می شود چراکه هر کدام از تولیدکنندگان تکنولوژی های منحصربفرد خود را دارند.
در سال 2020 شرکت سامسونگ از نام جدیدی برای طبقه بندی تلویزیون هایش استفاده کرد که Crystal UHD نام دارد. کریستال یو اچ دی نام بازاری تلویزیون های 2020 سامسونگ است و با اصطلاح تلویزیون های کریستالی معرفی شده اند. تلویزیون هایی با ماتریس صفحه نمایش معمولی که با فناوری استاندارد ساخته شده اند.
سوال اینجاست که چه تلویزیون هایی کریستالی هستند!؟ تلویزیون های کریستال UHD سامسونگ دارای سه سری 8 و 7 و 6 هستند که صفحه نمایش هایی با عمق رنگ 8 بیت دارند که از تکنولوژی Dithering (روشن خاموش کردن سریع نور پس زمینه) برای افزایش سایه ها و دقت تصویر استفاده می کنند.

فناوری نانوکریستال از جدیدترین فناوری های تلویزیون است که از کریستال های نانو به عنوان منبع نور و رنگ استفاده می کند و نتیجۀ آن یک تلویزیون LCD است که هم روشن تر است و هم از رنگ های بیشتری نسبت به یک تلویزیون LED معمولی برخوردار است.
 

   تکنولوژی 2020 نانو کریستال پتانسیل تولید بهترین تصاویر تلویزیونی را دارد که تا امروز دیده ایم،

نانوکریستال یک تئوری نیست! یک تلویزیون واقعی است.

مقایسه اولد الجی و کریستال سامسونگ

از آنجایی که OLED هم یکی از بالادست ترین تکنولوژی های تلویزیون است ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا اولد بهتر است یا نانو کریستال؟ برای پاسخ به این سوال نیم نگاهی به این دو فناوری می اندازیم: متناوب (emissive) و انتقال دهنده (transmissive). 

تلویزیون هایی که به نور متناوب متکی هستند (به این معنی که خود تصویر نور تلویزیون را تولید می کند) شامل تلویزیون های CRT و تلویزیون های پلاسما هستند. هردو از فسفرهایی استفاده می کنند که کم و بیش در سطح صفحه نمایش روشن می شوند.
تلویزیون های انتقال دهنده در پشت خود منبع نوری دارند که نور را تولید می کند و آن را از فیلترها عبور می دهد. تمام تلویزیون های LCD انتقال دهنده هستند که از لامپ های فلوئورسنت با کاتد سرد یا در پشت و یا در دو طرف تلویزیون استفاده می کنند. این نور از طریق بلورهای مایع تلویزیون و همچنین از طریق فیلترهای رنگی منتقل می شود.

حالا اولد چیست؟
تلویزیون اولد در داخل پنل خود لایه ای از مواد ساطع کننده را استفاده می کند که از مواد آلی مانند کربن تشکیل شده است. این همان فناوری اول یعنی متناوب (emissive) است چون خود تصویر نور را تولید می کند و منبع نوری در پشت تصویر نداریم. پس در واقع دو روش برای تولید تلویزیون های اولد وجود دارد. یکی از متدهای الجی که WRGB نام دارد به این صورت است که از نور سفید در پشت فیلترهای رنگی استفاده می کند. در متد دیگر از نور قرمز، آبی و سبز استفاده می کند.

نانو کریستال چیست؟
فناوری کریستال که فناوری 2020 تلویزیون است از کریستال های نانو ( منظور از نانو به لحاظ اندازه است، که 5 الی 20 نانومتر هستند) بعنوان منبع نور و رنگ استفاده می کند. بلورهای نانو در اندازه های مختلف در پنل صفحه نمایش پخش می شوند و بسته به اندازۀ بلور، نور را در رنگ های مختلف ساطع می کند نتیجتا تلویزیون کریستالی هم روشن تر است و هم از رنگ های بیشتری برخوردار است. از آنجا که یک تلویزیون کریستالی از نور پس زمینۀ LED استفاده می کند پس این تلویزیون ها اساساَ ترکیبی از تکنولوژی های متناوب (emissive) و انتقال دهنده (transmissive) هستند که در اول این پاراگراف شرح دادیم.

با اینکه شرکت های زیادی مانند الجی، سونی، TCL و سامسونگ در حال به کار گیری کریستال های نانو در تلویزیون های جدید خود هستند؛ در این میان سامسونگ بزرگ ترین پشتیبان این فناوری است و همۀ تلویزیون های نانو کریستالی خود را SUHD نام نهاده است.

تلویزیون کریستالی 2020 سامسونگ

مزایای تکنولوژی کریستالی

تلویزیون های کریستالی بسیاری از ویژگی های تلویزیون های OLED را دارند منتهی با هزینۀ بسیار ارزان تر! به این معنی که اگر از طرفداران تلویزیون های اولد هستید و تصویر روشن با رنگ های غنی می خواهید اما هزینۀ اولد را ندارید سراغ تلویزیون های کریستالی سامسونگ بروید! چراکه تصویر خروجی آنها بسیار مشابه است. برای مثال تلویزیون اولد 55 اینچ C8 الجی تقریبا 1100 دلار قیمت دارد درحالیکه تلویزیون کریستالی 55 اینچ TU8000 سامسونگ تقریبا 700 دلار قیمت دارد.

هر دو تکنولوژی OLED و Crystal فقط متعلق به تلویزیون های 4K است و در تلویزیون های Full HD و پایین تر بکارگیری نشده است.

تلویزیون های کریستالی سامسونگ در بابیروس

1- تلویزیون 75 اینچ 2020 سامسونگ مدل TU8000

2- تلویزیون 50 اینچ 2020 سامسونگ مدل TU8000

3- تلویزیون 75 اینچ 2020 سامسونگ مدل TU7000

4- تلویزیون 58 اینچ 2020 سامسونگ مدل TU7000

5- تلویزیون 50 اینچ 2020 سامسونگ مدل TU7000

6- تلویزیون 65 اینچ 2020 سامسونگ مدل TU7100

برای مشاهده لیست کامل تلویزیون های 2020 کریستالی سامسونگ سری TU8000 موجود در بابیروس کلیک کنید.

برای مشاهده لیست کامل تلویزیون های 2020 کریستالی سامسونگ سری TU7000 موجود در بابیروس کلیک کنید.

5 دیدگاه

  • رضا
    رضا

    سلام. فرق tu7000 با tu8000 چیست از لحاظ کیفیت و امکانات؟ باسپاس

  • بابیروس
    بابیروس

    باسلام درکل TU8000 بهتر از TU7000 عمل میکنه چون هم کنتراست بالاتری داره و هم تصویر درخشان تر و روشن تری داره. همچنین زاویه دید TU8000 گسترده تر از TU7000 هستش و زمان پاسخ سریع تری هم داره.

  • مرتضی
    مرتضی

    سلام آیا تلویزیون کریستال در کیفیت تمامی شبکه ها تاثیر گذار هست یا فقط در تصاویر فول اچ دی و 4k تاثیر گذاره یعنی آیا میتونه در کیفیت یک شبکه معمولی تاثیر گذار باشه

  • محمد
    محمد

    تکنولوژی ضعیفیه و قیمت هاش الکی بالاس.

  • شهرزاد
    شهرزاد

    تلویزیون نانو ال جی بهتره یا کریستالی سامسونگ؟ممنون

ثبت دیدگاه شما